כך מעודדים יזמים וקבלנים

תמריץ ליזמים שימכרו בזול ויקצו דירות להשכרה לטווח ארוך. אושרה תוספת של 15% לזכויות בנייה בתמורה להתחייבות מצד היזמים / קבלנים להשכרה לטווח ארוך או מכירה במחיר הנמוך ב – 20% ממחיר השוק לרבע מהדירות בפרויקט.

השבוע וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן מכולנו. בהצעת החוק מציע פולקמן, כי הוועדות המקומיות יוסכמו לאשר תוספות בנייה של כ – 15% למגרשים פרטיים, במידה ותהיה התחייבות כי רבע מהדירות בפרויקט יוקצו להשכרה לטווח ארוך למשך 20 שנה, במחיר מפוקח ומזול. או התחייבות למכירת כרבע מהדירות בפרויקט במחיר הנמוך בכ – 20% ממחיר השוק.

דירות אלו יוקצו לזכאים אשר תנאי הסף נקבעו על ידי הממשלה.

 

 ח"כ פולקמן:"הדרך לעודד קבלנים היא בכסף, כלומר להגדיל את זכויות הבנייה שלהם". (צילום: מתוך אתר הכנסת)

 

ח"כ פולקמן: עד היום היה קשה מאוד לעודד יזמים לבנות על קרקע פרטית דיור להשכרה או מכירה מוזלת כי לא היה להם כדאי. הדרך לתמרץ יזמים היא בכסף, כלומר עידוד באמצעות זכויות בנייה".

 

נושא השכירות לטווח ארוך הפך לחלק מהדרכים של הממשלה לעזור לזוגות צעירים להתמודד עם מחירי הדיור הגבוהים. בעבר היו ניסיונות לעודד קבלנים באמצעות הטבות מס אך זה לא צלח. הממשלה מפעילה היום את החברה הממשלתית "דירה להשכיר" המשווקת קרקעות שהמדינה מקצה להשכרה לטווח ארוך, ומקדמת בהליך מזורז אישורים לפרויקטים מסוג זה.

 

כולם מרוויחים – הקבלן מקבל קרקע במחיר הנמוך בהרבה ממחיר השוק ואישורי בנייה בהליך מזורז, ובתמורה מתחייב להשכרה לטווח ארוך במחיר מוזל ומפוקח או מכירה לזכאים במחירים מוזלים ממחירי השוק.

 

השיטה תופסת תאוצה, הקבלנים מרוצים, לזכאים נפתחות עוד ועד אופציות עם יציבות במקום המגורים.

עד כה שיווקה ואכלסה חברת דירה להשכיר 273 דירות להשכרה לטווח ארוך, בפרויקט הראשון שיצא לדרך בשיטה זו, בגליל ים הרצליה, אותו ביצעה חברת אפריקה ישראל.

 

לאור ההצלחה והביקוש הרב בכוונת החברה והממשלה לייצור אלפי יח"ד נוספות בשנים הקרובות בשיטה זו.

 

עוד הוסיף פולקמן - "עד היום לא היתה לרשויות המקומיות דרך לתמרץ יזמים ולעודד אותם לבנייה של שכירות מוזלת לצעירים, כעת יש להם את האפשרות והדרך. מעכשיו כל הצעירים צריכים לדעת כי יש להם את הכוח לפנות לרשויות ולקדם פרויקטים של דיור בשכירות ארוכת טווח, בניהול מלא ובמחירים הוגנים כפי שנהוג בעולם".